Resolució sobre subsidi extraordinari per falta d’activitat empleades Llar

Resolució sobre subsidi extraordinari per falta d’activitat empleades Llar

Resolució de 30 d’abril de 2020 del SEPE sobre subsidi extraordinari per falta d’activitat empleades Llar.
Finalment s’ha publicat el procediment per a la tramitació de sol·licituds del subsidi extraordinari per falta d’activitat per a Empleades de Llar.

1.- Qui ho pot Sol·licitar.
Els donats d’alta en el Sistema Especial d’Empleats de Llar, abans de la declaració de l’Estat d’Alarma per Covid19 i després del 14 de març que:
– Hagin reduït la seva activitat totalment o parcialment
– S’hagin quedat sense ocupació.

2.- Documents a presentar
– S’ha d’emplenar el model de sol·licitud en què es troba en la seu electrònica del SEPE.
– Declaració responsable de l’empresari en cas de reducció total o parcial de la seva activitat laboral.
– Si s’ha extingit si contracte:
– Carta acomiadament.
– Comunicació desistiment.
. – Baixa Seguretat Social.

3.- On s’ha de presentar la sol·licitud.
– Qualsevol oficina d’assistència en matèria de registres.
– Oficines de correus.
– Registre Electrònic General de l’Administració General de l’Estat i Seu Electrònica del SEPE. (Pendents d’habilitar).

4.- Termini de Presentació.
Des del 5 de maig i fins a 1 mes després de la fi de l’Estat d’Alarma.

5.- Quantia.
Serà un 70% de la Base Reguladora, amb les especialitats de cada situació concreta.

6.- Incompatibilitats
– No tenir ingressos superiors al SMI.
– Ser beneficiari del subsidi de IT.
– Haver gaudit del permís retribuït recuperable del RD Llei 10/2020.

7.- Pagamet Subsidi
Per períodes mensuals i en el dia 10 de cada mes en l’entitat bancària facilitada en la sol·licitud.

8.- Comunicació de dades
Qualsevol variació de dades haurà de ser comunicada al SEPE, per a evitar el cobrament indegut i possibles sancions.