Resolució de 30 d’abril de 2020 del SEPE sobre subsidi extraordinari per falta d’activitat empleades Llar.
Finalment s’ha publicat el procediment per a la tramitació de sol·licituds del subsidi extraordinari per falta d’activitat per a Empleades de Llar.
1.- Qui ho pot Sol·licitar.
Els donats d’alta en el Sistema Especial d’Empleats de Llar, abans de la declaració de l’Estat d’Alarma per Covid19 i després del 14 de març que:
– Hagin reduït la seva activitat totalment o parcialment
– S’hagin quedat sense ocupació.
2.- Documents a presentar
– S’ha d’emplenar el model de sol·licitud en què es troba en la seu electrònica del SEPE.
– Declaració responsable de l’empresari en cas de reducció total o parcial de la seva activitat laboral.
– Si s’ha extingit si contracte:
– Carta acomiadament.
– Comunicació desistiment.
. – Baixa Seguretat Social.
3.- On s’ha de presentar la sol·licitud.
– Qualsevol oficina d’assistència en matèria de registres.
– Oficines de correus.
– Registre Electrònic General de l’Administració General de l’Estat i Seu Electrònica del SEPE. (Pendents d’habilitar).
4.- Termini de Presentació.
Des del 5 de maig i fins a 1 mes després de la fi de l’Estat d’Alarma.
5.- Quantia.
Serà un 70% de la Base Reguladora, amb les especialitats de cada situació concreta.
6.- Incompatibilitats
– No tenir ingressos superiors al SMI.
– Ser beneficiari del subsidi de IT.
– Haver gaudit del permís retribuït recuperable del RD Llei 10/2020.
7.- Pagamet Subsidi
Per períodes mensuals i en el dia 10 de cada mes en l’entitat bancària facilitada en la sol·licitud.
8.- Comunicació de dades
Qualsevol variació de dades haurà de ser comunicada al SEPE, per a evitar el cobrament indegut i possibles sancions.