RD 926/2020 de 25 d’octubre pel qual es declara l’Estat d’Alarma

RD 926/2020 de 25 d’octubre pel qual es declara l’Estat d’Alarma

RD 926/2020 de 25 d’octubre pel qual es declara l’Estat d’Alarma per a contenir la propagació d’infeccions causades pel SARS-CoV-2.

El BOE de 25 d’octubre de 2020, ha publicat el RD 926/2020 pel qual es torna a declarar l’Estat d’Alarma a nivell nacional, davant l’increment i propagació de la COVID-19, per això davant la falta de vacuna, el Govern entén que ha de tornar a reduir-se la mobilitat i el contacte social.

 

1.- Autoritat Competent.

L’autoritat competent serà el Govern de la nació, no obstant això, es delega en els Presidents Autonòmics, que podran dictar ordres, resolucions i disposicions per a limitar la llibertat de circulació en horari nocturn i entrada i sortida en les CCAA.

 

2.- Durada

Sense perjudici de les pròrrogues que puguin establir-se, l’Estat d’Alarma finalitzarà el 9 de novembre a les 00.00 hores.

 

3.- Limitació de la llibertat de circulació de les Persones en Horari Nocturn.

Es prohibeix la circulació i desplaçaments entre les 23.00 i les 6.00 hores.

3.1.- Excepcions

Es permet circular per les vies o espais d’ús públic per a:

  • Adquisició de medicaments, productes sanitaris i altres béns de primera necessitat.
  • Assistència a centres, serveis i establiments sanitaris.
  • Assistència a centres d’atenció veterinària per motius d’urgència.
  • Compliment d’obligacions laborals, professionals, empresarials, institucionals o legals.
  • Retorn al lloc de residència habitual després de realitzar algunes de les activitats previstes en aquest apartat.
  • Assistència i cura a majors, menors, dependents, persones amb discapacitat o persones especialment vulnerables.
  • Per causa de força major o situació de necessitat.
  • Qualsevol altra activitat d’anàloga naturalesa, degudament acreditada.
  • Proveïment de carburant en gasolineres o estacions de servei, quan resulti necessari per a la realització de les activitats previstes en els paràgrafs anteriors.

3.2.- Modificació d’horaris en les CCAA.

Es permet que les CCAA en el seu territori, puguin acordar:

  • Iniciar la limitació entre les 22.00 i les 00.00 hores.
  • Finalitzar aquesta limitació entre les 5.00 i les 7.00 hores.

 

4.- Limitació d’entrada i sortida en les CCAA i ciutats amb Estatut d’Autonomia.

Es restringeix l’entrada i sortida del territori de cada CCAA i ciutat amb Estatut d’Autonomia.

4.1.- Excepció als desplaçaments.

.- Assistència a centres , serveis i establiments sanitaris.

.- Compliment d’obligacions laborals, professionals, empresarials, institucionals o legals.

.- Assistència a centres universitaris, docents i educatius, incloses les escoles d’educació infantil.

.- Retorn al lloc de residència habitual o familiar.

.- Assistència i cura a majors, menors, dependents, persones amb discapacitat o persones especialment vulnerables.

.- Desplaçament a entitats financeres i d’assegurances o estacions de proveïment de carburant en territoris limítrofs.

.- Actuacions requerides o urgents davant els òrgans públics, judicials o notarials.

.- Renovacions de permisos, documentació oficial, i tràmits administratius inajornables.

.- Realització d’exàmens o proves oficials inajornables.

.- Per causa de força major o situació de necessitat.

.- Qualsevol altra activitat d’anàloga naturalesa, degudament acreditada.

4.2.- Tancaments perimetrals.

La CCAA podrà a més limitar l’entrada i sortida de persones en àmbits territorials de caràcter geogràficament inferior a la comunitat autònoma i ciutat amb Estatut d’autonomia, amb les excepcions anteriors.

4.3.- Circulació en trànsit,

No estarà sotmesa a cap restricció.

 

5.- Limitació de permanència de grups de persones en espais públics i privats.

  • 6 persones, el número màxim per a reunir-se, tant en espais tancats i a l’aire lliure.
  • Excepció: Convivents en l’àmbit privat.
  • En els locals oberts al públic hauran de respectar-se les restriccions.
  • Les CCAA podran establir que el nombre màxim de persones reunides sigui inferior a 6, excepte convivents i també establir excepcions en relació a menors i dependents.
  • Es limita el dret fonamental de reunió i manifestació quan no quedi garantida la distància mínima per a evitar contagis.
  • No estan afectades per aquestes limitacions les activitats laborals i institucionals.

 

6.- Limitació a la permanència de persones en llocs de culte.

Seran les CCAA les que establiran els aforaments per a les reunions, celebracions i trobades religioses, atès el risc de contagi.

 

7.- Eficàcia de les limitacions.

.- L’eficàcia de les mesures anteriors, en cada CCAA, no podrà ser inferior a 7 dies.

.- La limitació de la llibertat de deambulació s’aplica en tot el territori nacional.
 

8.- Flexibilització i suspensió de les limitacions.

Es permet que les CCAA, si l’evolució de contagis disminueix, en els termes que estableixi el Ministeri de Sanitat, podrà flexibilitzar la limitació d’entrada i sortida de les CCAA, el nombre màxim de persones que es poden reunir en l’àmbit privat, públic i llocs de culte.

 

9.- Règim Sancionador.

S’aplicarà el que es disposa en l’art. 10 de la Llei orgànica 4/1981 que regula els estats d’alarma, excepció i lloc, sent sancionat conforme a la legislació vigent.

 

10.- Processos Electorals.

L’Estat d’alarma no impedeix el desenvolupament, ni la realització d’eleccions en les CCAA.