Ordre per la qual es flexibilitzen determinades restriccions d’àmbit nacional: Fase 3

Ordre per la qual es flexibilitzen determinades restriccions d’àmbit nacional: Fase 3

Ordre SND/458/2020, de 30 maig per la qual es flexibilitzen determinades restriccions d’àmbit nacional: Fase 3.

El BOE de 30 de maig de 2020, va publicar les condicions per les quals es regirà la Fase 3 del denominat pla per a la transició cap a una nova normalitat.

– No restricció de franges horàries per a la circulació de persones.
– S’aposta per establir uns protocols les empreses que puguin anar abandonant el teletreball.
– Increment dels aforaments però amb les mesures de distància, higiene i protecció.
– Turisme actiu en activitats en la naturalesa.

 

1.- Àmbit d’Aplicació.

Es troba en l’Annex d’aquesta norma on apareixen les CCAA i poblacions que accedeixen a la fase 3.
Indicant a més que les persones vulnerables a la COVID-19, també podran fer ús de les habilitacions previstes en aquesta norma, si la seva situació clínica li ho permet i mantenen rigoroses mesures de protecció. No així respecte a les persones que presentin símptomes, estiguin en aïllament domiciliari o quarantena a causa de la COVID-19.

 

2.- Foment del Teletreball.

Es continua fomentant, en la mesura que sigui possible el teletreball, si bé, es permet a les empreses elaborar protocols de reincorporació presencial a l’activitat laboral, complint amb les normes i recomanacions en prevenció de riscos laborals i mesures de seguretat.

Sempre que es pugui, es regularà la volta al treball, amb horari escalonat per al personal, i adaptant-lo a la conciliació de la vida laboral i familiar.

 

3- Mesures d’Higiene i Prevenció.

3.1.- Mesures d’Higiene per als treballadors.

Els treballadors, hauran de disposar permanentment, en el centre de treball de:

Gels hidroalcohòlics o desinfectants amb activitat virucida i quan això no sigui possible, aigua i sabó.
Fitxatge amb empremta dactilar: Se substituirà per un altre sistema o bé es desinfectarà el dispositiu abans i després del seu ús. S’advertirà als treballadors.
– S’adeqüaran els sistemes i condicions de treball per a mantenir la distància mínima de 2 metres entre els treballadors, que hauran de complir-se en taquilles, lavabos, vestuaris i zones comunes.
– Davant qualsevol símptoma de la malaltia es contactarà amb el servei mèdic corresponent, devent el treballador, usar màscara i abandonar el lloc de treball.

3.2.- Mesures per a prevenir la coincidència massiva de persones en l’àmbit laboral.
– S’evitarà la massificació de persones (treballadores o no) en els centres de treball, sobretot en hores entrada i sortida. Especialment en aquells casos en què es prevegi que no podran respectar-se les distàncies mínimes de seguretat.

3.3.- Mesures d’higiene general exigibles a les activitats.
El titular de l’empresa o responsable del centre de treball deurà:
– Adoptar les mesures de neteja i desinfecció adequades, especialment zones d’ús comú, poms de portes, taules, mobles, passamans, sòls, telèfons, penjadors, etc. i també en les zones privades com ara vestuaris, taquilles, lavabos, cuines, àrees de descans.
– En els llocs de treball compartits per més d’un treballador es realitzarà la neteja després de cada ús, especialment el mobiliari.
– Utilitzar desinfectants com a dilucions de lleixiu (1.50) o qualsevol altre amb activitat virucida autoritzat pel Ministeri de Sanitat. Després de cada neteja es rebutjaran els materials i equips de protecció utilitzats, i es procedirà a la rentada de mans.
– Els uniformes es rentaran diàriament de manera mecànica i seguint el procediment habitual.
– S’haurà de ventilar el centre de treball i les seves estades periòdicament i com a mínim de manera diària.
– Es limitarà l’ús d’ascensors o muntacàrregues. La seva ocupació màxima serà d’1 persona, tret que sigui possible garantir la separació de 2 metres, o si són persones que necessiten d’acompanyant.
Ús de lavabos, vestuaris, emprovadors, sales de lactància o similars:

  1. Si són inferiors a 4 metres: màxim 1 persona i el seu acompanyant si precisa assistència.
  2. Si són superiors a 4 metres i comptin amb més d’una cabina urinari, l’ocupació serà del 50% i mantenint distància de seguretat de 2 metres.

(Es reforçarà la neteja i desinfecció garantint l’estat de salubritat i higiene.)
– Es fomentarà el pagament amb targeta o altres dispositius electrònics, que es netejaran i desinfectaran després de cada ús, més si són utilitzats per persones diferents.
– Disposar de papereres, que hauran de netejar-se mínim 1 vegada al dia.

 

4.-Flexibilització de mesures de caràcter social.

4.1.- Llibertat de circulació
– Es podrà circular per la província, illa o unitat territorial, sense perjudici de desplaçaments per motius, sanitaris, professionals o empresarials, de retorn al lloc de residència familiar, assistència i cura de majors, dependents o discapacitats, causa de força major o situació de necessitat o qualsevol altra d’anàloga naturalesa.

No queda reservada franja horària a cap col·lectiu. Si bé en persones vulnerables al COVID19, hauran d’extremar-se les mesures de seguretat i higiene.

4.2.- Contacte Social grups reduïts.
– Reunions de fins a un màxim 20 persones, excepte que siguin convivents:
– S’haurà de mantenir distància de 2 metres o mesures de protecció alternatives (màscara i higiene de mans).

4.3.- Vetlles i enterraments.
– S’autoritzen amb un límit màxim de 50 persones a l’aire lliure i 25 persones en espais tancats, respectant les distàncies de seguretat i les mesures d’etiqueta respiratòria i higiene.

4.4.- Llocs de Culte.
– Es permet l’assistència sempre que no se superi el 75% de l’aforament (haurà de mostrar-se en lloc visible l’aforament màxim) i es compleixin amb les distàncies físiques mínimes i les altres mesures de seguretat i higiene.

No es pot utilitzar l’exterior dels edificis ni la via pública per a la celebració d’actes de culte.
– Es recomana l’ús de màscara i fer les tasques de desinfecció abans i després de cada celebració.

(Queda vigent el que es disposa en l’Ordre SND 399/2020 de 9 de maig, art. 9.2) i 3) relatiu a la Fase 1).

4.5.-Cerimònies nupcials.
– Es podran realitzar en tota mena d’instal·lacions, públiques o privades, sempre que no se superi el 75% de l’aforament, i amb un màxim de 150 persones a l’aire lliure i 75 en espais tancats.
– S’haurà de complir amb les distàncies socials mínimes, higiene de mans i etiqueta respiratòria.
– Això també s’aplicarà a altres cerimònies religioses de caràcter social.

 

5.- Reobertura dels Establiments i locals comercials minoristes i de prestació de serveis assimilats.

5.1.- Requisits obertura.

Els comerços i activitats de serveis professionals amb activitats suspeses, per a poder obrir hauran de complir amb els següents requisits:
– Reducció de l’aforament al 50%, fins i tot entre diferents plantes.
– Si no es poden mantenir les distàncies de seguretat de 2 metres, només es permet l’accés a un sol client.
– Horari d’atenció preferent a majors de 65 anys.
– Sistemes de recollida dels productes adquirits per telèfon o internet, evitant aglomeracions.
– Es podrà establir sistemes de repartiment a domicili per a col·lectius determinats.

Els Ajuntaments, podran autoritzar la reobertura de mercats que desenvolupen la seva activitat a l’aire lliure i mercats ambulants, amb una limitació de la meitat dels llocs habituals i assegurant la distància social de 2 metres.

 

6.- Obertura de centres i parcs comercials.

6.1.- Requisits obertura.

Per a poder procedir a la seva obertura:
– Disposar d’un pla d’autoprotecció i es limiti el seu aforament al 40% en zones comunes i recreatives.
– Limitació d’aforament del 50% en els establiments comercials situats en ells.
– Que es garanteixi la distància mínima de 2 metres.
– Que es compleixin les mateixes mesures d’higiene per a comerços minoristes.

6.2.- Mesures d’Higiene específiques.
– L’ús de condícies familiars i sales de lactància es restringirà a una sola família. I si són comuns seran controlades pel personal devent a procedir-se a la seva neteja i desinfecció en els termes previstos en aquesta ordre.
– El personal de seguretat vetllarà perquè es respecti la distància de 2 metres i s’evitin aglomeracions, especialment en zones comunes, escales mecàniques i ascensors.
– En la zona d’aparcament es fomentarà el pagament per mitjans electrònics, i es desinfectaran de forma continuada els punts de contacte habituals, a més de posar a la disposició del client gel hidroalcohòlic.
– Si és necessari s’utilitzaran tanques o sistemes de senyalització equivalents per a un millor control dels accessos per a evitar aglomeracions. Si es disposa de diversos accessos, es podrà establir un ús diferenciat per a entrada i sortida.
– S’establiran sistemes de control de l’aforament perquè no se superi el límit permès, incloent als treballadors.

 

7.- Mesures d’Higiene concretes en locals oberts al públic.

– Neteja i desinfecció de les instal·lacions 2 vegades al dia (mínim), amb especial atenció als poms de portes, taulells, mobles, passamans, màquines dispensadores, sòls telèfons, penjadors, carros i cistelles, aixetes.

Comunicar-se amb cartells o megafonia al consumidor.

7.1.- Pautes de neteja:
Una neteja es realitzarà obligatòriament en finalitzar el dia o abans de reprendre l’activitat.
– Es netejarà i desinfectarà el lloc de treball en cada canvi de torn, especialment: mampares, taulells, teclats, terminals de pagament, pantalles tàctils, eines de treball i altres elements susceptibles de manipulació.

L’horari de tancament per neteja es comunicarà al consumidor per cartelleria visible o megafonia.
– Es revisaran com a mínim una vegada al dia la neteja i funcionament dels sanitaris, aixetes i poms de la porta de les condícies i no es permetrà el seu ús als clients, tret que sigui estrictament necessari.
– Es desinfectaran i netejaran els llocs de treball en els canvis de torn i especialment el mobiliari, i les zones privades, com ara condícies, taquilles, cuines, àrees de descans.
– Es revisarà cada hora el funcionament i la neteja dels sanitaris, aixetes, poms de la porta de les condícies en comerços minoristes.

7.2.- Vendings, bugaderies i autoserveis.

S’informarà del seu ús i mesures d’higiene mitjançant cartelleria. Sent obligació de l’empresari.

7.3.- Distàncies de Seguretat.

Les distàncies de seguretat entre treballadors serà d’1 metre i entre venedor i client d’almenys 1 metre. Si NO disposen d’elements de protecció i/o barreres, 2 metres.

Si no es garanteixen les distàncies mínimes serà obligatori l’ús de màscares.

Els establiments que no puguin mantenir les distàncies de seguretat com per exemple les perruqueries, centres d’estètica o fisioteràpia, hauran d’utilitzar l’EPI oportú que asseguri tant la protecció del treballador i del client, i la distància de seguretat de 2 metres entre un client i un altre.

Això també s’aplicarà en les vendes a l’aire lliure i en mercats ambulants en què la distància serà sempre de 2 metres.

 

8.- Mesures d’higiene i protecció aplicables als clients a l’interior d’establiments, locals i venda a l’aire lliure i en mercats ambulants.

– El temps de permanència serà l’indispensable .
– En cas d’atenció personalitzada a més d’un client, haurà d’assenyalar-se amb marques en el sòl, balises, senyals, la distància interpersonal de 2 metres entre clients.
No es podrà atendre a més d’un client simultàniament.
– Tenir a la disposició dels clients gels hidroalcohòlics o desinfectants amb activitat virucida a l’entrada del local.
– En els establiments d’autoservei hi haurà un treballador per a evitar manipulacions per part dels clients.
No es podran posar productes de prova no destinats a la venda com a cosmètics, productes de perfumeria i similars. Ni tampoc productes de telecomunicacions per a ús i prova dels clients sense la supervisió d’un treballador, que haurà de procedir a la seva desinfecció immediata.
Comerços tèxtils, arranjaments de roba i similars els emprovadors sol es podran usar per una persona i posteriorment es netejaran i desinfectaran.
– Les peces que es provi un client hauran de ser higienitzades abans de poder ser facilitades a un altre client, i el mateix tractament rebran les peces que es retornin.

 

9.- Activitats d’Hostaleria i Restauració.

9.1.- Reobertura Interior del local.
– Es permet l’obertura per a consum dins del local, si bé s’ha de garantir la distància mínima de 2 metres entre taules o agrupacions de taules i respectar la distància interpersonal
– No es permet l’obertura de discoteques i bars d’oci nocturns.
– El consum només es podrà realitzar assegut en una taula o agrupacions de taula, preferiblement mitjançant reserva.
– Es permet el consum en la barra per part del client, sempre que es garanteixi la distància mínima interpersonal de 2 metres.

9.2.- Terrasses.

Es permet l’obertura de les terrasses a un 75% de les taules permeses sobre la base de la llicència municipal, garantint la distància de 2 metres entre taules o agrupacions de taules.

9.3.- Neteja de l’interior del local i terrasses
– Neteja de taules, cadires, barra i altres superfícies de contacte entre un client i un altre.
– Neteja del local mínim una vegada al dia.
– Es prioritzarà l’ús de jocs de taula d’un sol ús. Si no és possible s’utilitzaran jocs de taula per a un sol client i es procedirà a la seva rentada entre 60 i 90 graus.
– Disposar de dispensadors de gels hidroalcohòlics o desinfectants a l’entrada del local i sortida dels banys que hauran d’estar sempre en condicions d’ús.
– Es fomentarà el pagament amb targeta o altres mitjans que no suposin contacte físic. El datàfon es netejarà i desinfectarà cada vegada.
– S’evitarà l’ús de cartes, optant per pissarres o dispositius electrònics.
– Els elements de serveis (vaixelles, cristalleria, coberteria, jocs de taula) s’emmagatzemeran en recintes tancats i si no és possible en zones lluny de clients i treballadors.
– S’eliminaran productes d’autoservei com ara, tovalloneres, escuradents, vinagreres, setrills i altres utensilis similars prioritzant les monodosis d’un sol ús o en altres formats sota petició del client.
– S’establirà en el local un itinerari per a evitar aglomeracions en determinades zones i prevenir el contacte entre clients.
– Els lavabos s’utilitzaran:

  1. Si són inferiors a 4 metres: màxim 1 persona i el seu acompanyant si precisa assistència.
  2. Si són superiors a 4 metres i comptin amb més d’una cabina urinari, l’ocupació serà del 50% i mantenint distància de seguretat de 2 metres.

– El personal que realitzi servei en taula haurà de garantir la distància de seguretat amb el client i aplicar els procediments d’higiene i prevenció necessaris per a evitar risc de contagi.

 

10.- Hotels i Establiments Turístics.

10.1.- Obertura
– S’aplicaran les mesures descrites en l’apartat anterior.
– S’ha de tenir en compte que segueix en vigor l’Ordre TMA/277/2020 i per consegüent l’Hotel o Allotjament pot ser utilitzat per necessitats sanitàries, entre altres.

10.2.- Zones Comunes

Es permet l’obertura de les zones comunes, sempre que:
– No se superi 50% del seu aforament.

10.3.- Mesures d’Higiene
– Cartells informatius, en diversos idiomes, sobre l’aforament màxim dels espais comuns i dels llocs en què podran realitzar-se esdeveniments, ateses les mesures d’higiene i seguretat.
– Els espais tancats on es vagin a celebrar esdeveniments, activitats d’animació o gimnasos, hauran de ventilar-se 2 hores abans del seu ús.
– Les activitats d’animació, classes grupals tindran un aforament màxim de 20 persones i s’haurà de respectar la distància mínima amb l’entrenador/animador. En cas contrari hauran d’utilitzar-se màscares i preferiblement es realitzaran a l’exterior. S’evitarà intercanvi d’objectes.
– Després de cada ús dels objectes i material utilitzat en les activitats d’animació es desinfectaran amb gel hidroalcohòlic o desinfectant.
– Es determinaran recomanacions per a l’ús de piscines i spas en atenció a l’Ordre SND 414/2020 de 9 de maig, que regula la Fase 2.
 

11.- Turisme actiu i de naturalesa.

11.1.- Condicionis
– Grups de màxim 30 persones.
– Empreses de turisme actiu registrades en l’Administració competent
– No es podran realitzar en locals o establiments.
– Només podran romandre obertes, (disposar de gel hidroalcohòlic o sabó desinfectant) les zones de:
– Recepció
– Lavabos i vestuaris.
– L’ús de lavabos pels clients, visitants o usuaris, tindrà una ocupació màxima d’una persona, i haurà de procedir-se a la neteja i desinfecció un mínim sis vegades al dia.
– Es garantirà la distància interpersonal de 2 metres i en cas que no es pugui, es lliurarà l’equip de protecció necessari.
– L’equipament necessari per a desenvolupar o facilitar l’activitat es desinfectarà després de cada ús.

11.2.- Guies Turístics

Es permet l’activitat de guia turístic prèvia concertació de cita prèvia i amb un grup màxim de 20 persones. S’evitarà el trànsit per zones susceptibles d’aglomeracions.

En tot moment es respectarà la distància de seguretat de 2 metres i altres mesures d’higiene i etiqueta respiratòria.

No es permet el lliurament d’audioguies, fullets o material anàleg.

 

12.- Mesures per a la reobertura al públic de biblioteques

La reobertura de biblioteques, permetrà l’activitat de consulta i estudi sempre que no se superi el 50% de l’aforament permès i quan s’abandoni el lloc de lectura, es netegi i desinfecti i es respectin les distàncies de seguretat de 2 metres.

Es permet l’ús d’ordinadors i mitjans informàtics, que hauran de netejar-se després de cada ús. Es permetrà també, el préstec interbibliotecari.

En el no regulat continua vigent l’Ordre SND/399/2020 i Ordre SND 414/2020.

 

13.- Visites públiques i activitats Culturals en Museus i Salas d’Exposicions.

Es permet un aforament del 50% i s’estarà el que es disposa en l’art. 23 a 26 de la present Ordre.

 

14.- Visites a monuments i altres equipaments culturals.

No podran superar la meitat de l’aforament permès i s’hauran d’instal·lar elements i barreres físiques en els accessos i llocs de control amb la informació pertinent, havent de mantenir-se la distància de 2 metres i evitant aglomeracions. Es permeten visites individuals, de convivents o de grups de fins a 20 persones, evitant activitats paral·leles, complementàries o alienes a la pròpia visita. (art. 27 i 28 de la present Ordre).

 

15.- Cinemes, Teatres, Auditoris i Espais similars.

S’establirà un aforament del 50% i amb butaques preassignades, i això serà objecte de control en les taquilles, que hauran de posar a la venda un màxim d’entrades.

La limitació d’aforament s’adaptarà en aquells recintes en què no pugui mantenir-se la distància de seguretat de 2 metres.

Si es tracta d’espais similars, en espais tancats no podrà superar-se el 50% del aforament o un màxim de 80 persones.

S’haurà d’estar al que es disposa en l’art. 34 a 37 de l’Ordre SND 399/2020 i en l’art. 38 de l’Ordre SND/414/2020, així com complir amb les mesures d’higiene.

 

16.- Mesures a l’activitat esportiva.

16.1.- Entrenament mitjà en lligues no professionals federades.

Es podran realitzar entrenaments en petits grups d’un màxim de 20 persones, mantenint les distàncies de seguretat de 2 metres, evitant el contacte físic.

Si s’opta pel règim d’entrenament en concentració, a més de complir amb les mesures sanitàries i de seguretat, els serveis de cafeteria i restauració, hauran de complir amb les mesures relatives a l’Hostaleria i en les instal·lacions no es podrà superar el 50% de l’aforament.

Es permetran les reunions tècniques amb un màxim de 20 persones.

No es permetrà l’accés als mitjans de comunicació.

16.2.- Activitats esportives en centres esportius a l’aire lliure, tancades i centres esportius.

Són les instal·lacions, que es trobin, en un recinte obert o tancat, que estigui completament tancada i tingui sostre. A elles podrà accedir en grups de fins a 20 persones, sense contacte físic, i no superar el 50% de l’aforament.

Se seguiran els criteris de seguretat i higiene.

 

17.- Centres Recreatius turístics, zoològics i aquaris.

17.1.- Requisits d’obertura.

Es permetrà la seva obertura, en les següents condicions:
– Limitar l’aforament total al 50%.
– Limitar l’aforament a 1/3 en les atraccions i llocs tancats.
– Les zones comercials, establiments d’hostaleria i hotels hauran de complir amb les mesures de la present Ordre.
– S’haurà de respectar la distància de seguretat de 2 metres.
– Es comptarà amb sistemes de control d’aforament.
– S’organitzarà la circulació de persones i la distribució d’espais, per a mantenir les distàncies de seguretat i evitar aglomeracions, i en la mesura que sigui possible es diferenciarà l’entrada de la sortida. Això serà controlat pel personal de seguretat.
– Respecte als aparcaments s’estarà al que es disposa en la present Ordre.

17.2.- Mesures d’higiene dels clients i treballadors.
– S’haurà de garantir la distància de 2 metres entre clients en les zones de cua, embarqui i desembarqui d’atraccions, amb marques en el sòl, balises, cartelleria i senyalització.
– No es podran reobrir les zones on no es respectin les distàncies mínimes de 2 metres.
– Hauran de disposar de dispensadors de gels hidroalcohòlics o desinfectants amb activitat virucida a la disposició del públic.
– La distància entre clients i treballadors serà d’almenys 1 metre si hi ha elements de protecció o barrera, en cas contrari, serà de 2 metres.

17.3.- Mesures d’Higiene concretes.
– Realitzar 2 vegades al dia, mínim, una neteja i desinfecció, amb especial atenció a les superfícies de contacte més freqüent (atraccions, màquines d’entreteniment, poms de portes, taulells, passamans, màquines dispensadores, sòls telèfons, aixetes i elements similars)
– Una neteja es realitzarà en finalitzar el dia o abans de la represa de l’activitat l’endemà. Les altres neteges al llarg del dia, preferentment al migdia.
– Es realitzarà la neteja dels llocs de treball en cada canvi de torn, amb especial atenció a atraccions, taulells i taules, mampares, teclats, terminals de pagament, pantalles tàctils, eines de treball i altres elements susceptibles de manipulació.
– Si la zona és usada per més d’un treballador, s’atendrà la neteja de les zones comunes i privades (condícies, cuines, taquilles, àrees de descans, etc.)
– Es revisarà el funcionament i neteja cada hora, els sanitaris, aixetes i poms de portes dels lavabos.
– Les condícies familiars i sales de lactància, només podrà ser usades per una unitat familiar.
– En les màquines de venda automàtica o expenedores, llocs de venda de menjar i activitats de menjar, s’hauran d’assegurar les mesures d’higiene i desinfecció.

 

18.- Congressos, Trobades, reunions de negoci i conferències.

Es deurà, complir amb la distància física de dos metres, sense superar en cap cas la xifra de 80 assistents. Si no es pot respectar la distància de seguretat s’haurà de disposar d’equips de protecció i assegurar el desenvolupament de l’activitat en condicions de seguretat i autoprotecció, juntament amb activitats de neteja i desinfecció.

 

19.- Establiments i locals de joc i apostes.

Es permet l’obertura de casinos i establiments de jocs col·lectius de diners i d’atzar, salons recreatius, rifes i tómboles, etc. sempre que no se superi el 50% de l’aforament, sense superar en cap cas les 50 persones a l’interior del local, inclosos els treballadors.

S’estarà al que es disposa en l’art. 41 i 42 de la present Ordre.

 

20.- Activitats de temps lliure dirigides a la població infantil i juvenil.

Es permetran aquestes activitats sempre que es garanteixi el compliment de les mesures de seguretat, prevenció i higiene per a la COVID-19.

Si les activitats es desenvolupen a l’aire lliure el nombre de participants serà d’un màxim del 50% i amb un màxim de 200 participants. Si és en espais tancats, es limitarà a 1/3 de l’aforament i a un màxim de 80 persones, incloent als monitors.

Les activitats es desenvolupessin en grups de 10 persones, inclòs el monitor.

 

21.- Control i vigilància de les mesures.

Seran realitzades pels serveis d’inspecció municipals, autonòmics o de policia especial, en l’àmbit de les seves competències. Corresponent la instrucció dels procediments sancionadors a les autoritats competents.

 

22.- Restricció a les accions comercials amb resultat d’aglomeracions.

Els establiments que les realitzin hauran d’assegurar que no es produeixin aglomeracions que impedeixin el manteniment de la distància de seguretat, el compliment dels límits d’aforament o que comprometin les mesures de seguretat i higiene.

S’adoptaran mesures incloses el cessament immediat de les accions comercials o de promoció, si és necessari.

 

23.- Turisme actiu i activitats esportives, culturals i recreatives en la naturalesa.

Es permeten amb un màxim de 10 persones, per empreses registrades com a empreses de turisme actiu i en els espais naturals situats a la província o unitat territorial de referència. Serà necessària la cita prèvia.

Aquestes activitats no podran realitzar-se en locals o establiments destinats a aquesta activitat, ja que les seves zones comunes hauran de romandre tancades, excepte la recepció, lavabos i vestuaris, que hauran de disposar de sabó desinfectant per a la rentada de mans i/o gels hidroalcohòlics o desinfectants.

L’ús de les condícies estarà restringit.

S’haurà de respectar la distància de 2 metres o bé usar els equips de protecció.

 

En cas que vulguin consultar la present Ordre SND/458/2020 de 30 de maig, poden accedir a la mateixa a través del present link https://www.boe.es/boe/dias/2020/05/30/pdfs/BOE-A-2020-5469.pdf