Fase 2 del Pla per a la transició cap a una nova normalitat

Fase 2 del Pla per a la transició cap a una nova normalitat

Ordre SND/414/2020, de 16 maig per la qual es flexibilitzen determinades restriccions d’àmbit nacional: Fase 2

El BOE de 16 de maig de 2020, va publicar les condicions per les quals es regirà la Fase 2 del denominat pla per a la transició cap a una nova normalitat.

 

1.- Àmbit d’Aplicació.

Es troba en l’Annex d’aquesta norma on apareixen les CCAA i poblacions que accedeixen a la fase 2, i en la Disp. Final II, que modifica l’art. 2.1 Ordre SND/399/2020.

 

2.- Foment del Teletreball.

Es continua fomentant, en la mesura que sigui possible el teletreball.

 

3- Mesures d’Higiene i Prevenció.

3.1.- Mesures d’Higiene per als treballadors.

Els treballadors en el centre de treball hauran de disposar de:

Gels hidroalcohòlics o desinfectants amb activitat virucida i quan això no sigui possible, aigua i sabó.
Fitxatge amb empremta dactilar: Es substituirà per un altre sistema o bé es desinfectarà el dispositiu abans i després del seu ús. S’advertirà als treballadors.
– S’adeqüaran els sistemes i condicions de treball per a mantenir la distància mínima de 2 metres entre els treballadors, que hauran de complir-se en taquilles, lavabos, vestuaris i zones comunes.
– Davant qualsevol símptoma de la malaltia es contactarà amb el servei mèdic corresponent.

3.2.- Mesures per a prevenir la coincidència massiva de persones en l’àmbit laboral.

– S’evitarà la massificació de persones (treballadores o no) en els centres de treball. Especialment en els quals no puguin respectar els 2 metres de distància de seguretat i sobretot en les hores d’entrada i sortida.

3.3.- Mesures d’higiene general exigibles a les activitats.

El titular de l’empresa o responsable del centre de treball haurà de:

– Adoptar les mesures de neteja i desinfecció adequades, especialment zones d’ús comú, poms de portes, taules, mobles, passamans, sòls, telèfons, penjadors, etc. i també en les zones privades com ara vestuaris, taquilles, lavabos, cuines, àrees de descans.
– En els llocs de treball compartits per més d’un treballador es realitzarà la neteja després de cada ús, especialment el mobiliari.
– Utilitzar desinfectants com a dilucions de lleixiu (1.50) o qualsevol altre amb activitat virucida autoritzat pel Ministeri de Sanitat. Després de cada neteja es rebutjaran els materials i equips de protecció utilitzats, i es procedirà a la rentada de mans.
– Els uniformes es rentaran diàriament de manera mecànica i seguint el procediment habitual
– S’haurà de ventilar el centre de treball i les seves estades diàriament.
– Es limitarà l’ús d’ascensors o muntacàrregues. La seva ocupació màxima serà d’1 persona, tret que sigui possible garantir la separació de 2 metres, o si són persones que necessiten d’acompanyant.
Ús de lavabos que quedin permeses per aquesta disposició, seran utilitzades per una sola persona i el seu acompanyant si precisa assistència. Es reforçarà la neteja i desinfecció garantint l’estat de salubritat i higiene.
– Es fomentarà el pagament amb targeta o altres dispositius electrònics, que es netejaran i desinfectaran després de cada ús, més si són utilitzades per persona diferents.
– Disposar de papereres, que hauran de netejar-se mínim 1 vegada al dia.

 

4.-Flexibilització de mesures de caràcter social.

4.1.- Llibertat de circulació

– Es podrà circular per la província, illa o unitat territorial, sense perjudici de desplaçaments per motius, sanitaris, professionals o empresarials, de retorn al lloc de residència familiar, assistència i cura de majors, dependents o discapacitats, causa de força major o situació de necessitat o qualsevol altra d’anàloga naturalesa.

– Les persones de fins a 70 anys podran realitzar activitat física no professional prevista en l’Ordre SND/380/2020, entre qualsevol franja horària a excepció de la compresa entre les 10.00 i les 12.00 hores i entre les 19.00 i les 20.00 hores que es reserva a les persones majors de 70 anys o per a la pràctica d’esport individual que no requereixi contacte amb tercers i també els passejos.

Es permet que les CCAA autònomes adaptin aquestes franges horàries, sempre que no s’incrementi la seva durada total.

4.2.- Contacte Social grups reduïts.
– Reunions de fins a un màxim 15 persones, excepte que siguin convivents i també en les unitats territorials de l’apartat 8 de l’Annex de l’Ordre SND/399/2020.
– S’haurà de mantenir distància de 2 metres o mesures de protecció alternatives (màscara i guants)

4.3.- Vetlles i enterraments.

– Vetlles

– S’autoritzen amb un límit màxim de 25 persones a l’aire lliure i 15 persones en espais tancats.
– En les unitats territorials de l’apartat 8 de l’Annex de l’Ordre SND/399/2020, es podran realitzar de 8.00 a 22.:00 hores.

– Enterraments.
– Màxim 25 persones entre familiars i afins, juntament amb el ministre de culte.
– Respectar la distància de 2 metres, higiene de mans i etiqueta respiratòria.

4.4.- Llocs de Culte.
– Es permet l’assistència sempre que no se superi el 50% de l’aforament (haurà de mostrar-se en lloc visible l’aforament màxim) i es compleixin amb les distàncies físiques mínimes.

No es pot utilitzar l’exterior dels edificis ni la via pública per a la celebració d’actes de culte.

– Es recomana l’ús de màscara i fer les tasques de desinfecció abans i després de cada celebració.

4.5.-Cerimònies nupcials.
– Es podran realitzar en tota mena d’instal·lacions, públiques o privades, sempre que no se superi el 50% de l’aforament, i amb un màxim de 100 persones a l’aire lliure i 50 en espais tancats.
– S’haurà de complir amb les distàncies socials mínimes, higiene de mans i etiqueta respiratòria.
– Això també s’aplicarà a altres cerimònies religioses de caràcter social.

 

5.- Reobertura dels Establiments i locals comercials minoristes i de prestació de serveis assimilats.

5.1.- Requisits obertura.

Els comerços i activitats de serveis professionals amb activitats suspeses, per a poder obrir hauran de complir amb els següents requisits:

– Reducció de l’aforament al 40%, fins i tot entre diferents plantes.
– Si no es poden mantenir les distàncies de seguretat de 2 metres, només es permet l’accés a un sol client.
– Horari d’atenció preferent a majors de 65 anys.
– Sistemes de recollida dels productes adquirits per telèfon o internet, evitant aglomeracions.
– Es podrà establir sistemes de repartiment a domicili per a col·lectius determinats.

Els Ajuntaments, prèvia comunicació a la CCAA podran autoritzar la reobertura de mercats que desenvolupen la seva activitat a l’aire lliure i mercats ambulants, amb una limitació de 1/3 dels llocs habituals i assegurant la distància social de 2 metres.

 

6.- Obertura de centres i parcs comercials.

6.1.- Requisits obertura.

Per a poder procedir a la seva obertura:
– Disposar d’un pla d’autoprotecció i es limiti el seu aforament al 30% en zones comunes.
– Limitació d’aforament del 40% en els establiments comercials situats en ells.
– Es prohibeix l’ús de zones recreatives, com a zones infantils, ludoteques, àrees de descans que hauran de romandre tancades.
– Que es compleixin les mateixes mesures d’higiene que per a comerços minoristes.

6.2.- Mesures d’Higiene específiques.
– L’ús de lavabos familiars i sales de lactància es restringirà a una sola família. I si són comunes seran controlades pel personal devent a procedir-se a la seva neteja i desinfecció en els termes previstos en aquesta ordre.
– El personal de seguretat vetllarà perquè es respecti la distància de 2 metres i s’evitin aglomeracions, especialment en zones comunes, escales mecàniques i ascensors.
– En la zona d’aparcament es fomentarà el pagament per mitjans electrònics, i de desinfectaran de forma continuada els punts de contacte habituals, a més de posar a la disposició del client gel hidroalcohòlic.
– Si és necessari s’utilitzaran tanques o sistemes de senyalització equivalents per a un millor control dels accessos per a evitar aglomeracions. Si es disposa de diversos accessos, es podrà establir un ús diferenciat per a entrada i sortida.
– S’establiran sistemes de control de l’aforament perquè no se superi el límit permès, incloent als treballadors.

 

7.- Mesures d’Higiene concretes.

– Neteja i desinfecció de les instal·lacions 2 vegades al dia (mínim), amb especial atenció als poms de portes, taulells, mobles, passamans, màquines dispensadores, sòls telèfons, penjadors, carros i cistelles, aixetes.

Comunicar-se amb cartells o megafonia al consumidor.

7.1.- Pautes de neteja:
Una neteja es realitzarà obligatòriament en finalitzar el dia.
– Es netejarà i desinfectarà el lloc de treball en cada canvi de torn, especialment: mampares, taulells, teclats, terminals de pagament, pantalles tàctils, eines de treball i altres elements susceptibles de manipulació.

L’horari de tancament per neteja es comunicarà al consumidor per cartelleria visible o megafonia.
– Es revisaran com a mínim una vegada al dia la neteja i funcionament dels sanitaris, aixetes i poms de la porta dels lavabos i no es permetrà el seu ús als clients, tret que sigui estrictament necessari.
– Es desinfectaran i netejaran els llocs de treball en els canvis de torn i especialment el mobiliari.
– Es revisarà cada hora el funcionament i la neteja dels sanitaris, aixetes, poms de la porta dels lavabos en comerços minoristes.

7.2.- Vendings, bugaderies i autoserveis.

S’informarà del seu ús i mesures d’higiene mitjançant cartelleria. Sent obligació de l’empresari.

7.3.- Distàncies de Seguretat.

Les distàncies de seguretat entre treballadors seran de 2 metres i entre venedor i client d’almenys 1 metre. Si NO disposen d’elements de protecció i barreres, 2 metres.

Si no es garanteixen les distàncies mínimes serà obligatori l’ús de màscares.

Els establiments que no puguin mantenir les distàncies de seguretat com per exemple les perruqueries, centres d’estètica o fisioteràpia, hauran d’utilitzar l’EPI oportú que asseguri tant la protecció del treballador i del client, i la distància de seguretat de 2 metres entre un client i un altre.

Això també s’aplicarà en les vendes a l’aire lliure i en mercats ambulants.

 

8.- Mesures d’higiene i protecció aplicables als clients a l’interior d’establiments, locals i venda a l’aire lliure i a mercats ambulants.

– El temps de permanència serà l’indispensable.
– En cas d’atenció personalitzada a més d’un client, haurà d’assenyalar-se amb marques al sòl, balises, senyals, la distància interpersonal de 2 metres entre clients.
No es podrà atendre a més d’un client simultàniament.
– Tenir a la disposició dels clients gels hidroalcohòlics a l’entrada del local.
– En els establiments d’autoservei haurà d’haver-hi un treballador per a evitar manipulacions per part dels clients.
No es podran posar productes de prova com a cosmètics, productes de perfumeria i similars.
Comerços tèxtils, arranjaments de roba i similars els emprovadors sol es podran usar per una persona i posteriorment es netejaran i desinfectaran.
– Les peces que es provi un client hauran de ser higienitzades abans de poder ser facilitades a un altre client, i el mateix tractament rebran les peces que es retornin.

 

9.- Mesures en Matèria d’aforament.

S’haurà de poder mantenir les distàncies de 2 metres i exposar al públic l’aforament màxim.

Serà necessari tenir sistemes de control i recompte, per a no superar l’aforament en cap moment, incloent els treballadors i evitar les aglomeracions

9.1.- Aparcaments propis.
– Si la lectura de tickets i targetes d’empleats no es pot realitzar de manera automàtica serà substituït per un control manual a través del personal de seguretat, que permetrà controlar també l’aforament i accés al local.

 

10.- Activitats d’Hostaleria i Restauració.

10.1.- Reobertura Interior del local.
– Es permet l’obertura interior dels locals hostaleria i restauració amb un 40% del seu aforament.
– No es permet l’obertura de discoteques i bars d’oci nocturns.
– El consum només es podrà realitzar assegut en una taula o agrupacions de taula, preferiblement mitjançant reserva.
– No es permet l’autoservei en barra per part del client.
– Es permet l’encàrrec de menjar i beguda per a portar.
– Es permet oferir productes de lliure servei per a lliure disposició del client, sempre que sigui assistit amb pantalla de protecció, mitjançant emplatats individuals i/o monodosis degudament preservades del contacte amb l’ambient.
– S’ha de garantir la distància mínima de 2 metres entre taules o agrupacions de taules i s’haurà de respectar la distància interpersonal.

10.2.- Terrasses.

Es permet l’obertura de les terrasses a un 50% de les taules permeses sobre la base de la llicència municipal, garantint la distància de 2 metres.

S’autoritzen les reunions d’un màxim de 10 persones per taula o agrupació de taules, però respectant la distància interpersonal.

10.3.- Neteja de l’interior del local i terrasses
– Neteja de taules i cadires.
– Neteja del local mínim una vegada al dia.
– Jocs de taula d’un sol ús. Si no és possible s’utilitzaran jocs de taula per a un sol client i es procedirà a la seva rentada entre 60 i 90 graus.
– Disposar de dispensadors de gels.
– Es fomentarà el pagament amb targeta o altres mitjans que no suposin contacte físic. El datàfon es netejarà i desinfectarà cada vegada.
– S’evitarà l’ús de cartes, optant per pissarres o dispositius electrònics.
– Els elements de serveis (vaixelles, cristalleria, coberteria, jocs de taula) s’emmagatzemaran en recintes tancats i si no és possible en zones lluny de clients i treballadors.
– S’eliminaran tovalloneres, escuradents, vinagreres, setrills i altres utensilis similars prioritzant les monodosis d’un sol ús o en altres formats sota petició del client.
– S’establirà en el local un itinerari per a evitar aglomeracions en determinades zones i prevenir el contacte entre clients.
– Els lavabos s’utilitzaran per una persona, excepte que es pugui mantenir la distància de seguretat.
– El personal que realitzi servei en taula haurà de garantir la distància de seguretat amb el client i aplicar els procediments d’higiene i prevenció necessaris per a evitar risc de contagi.

 

11.- Habitatges tutelats, residències de majors i de persones amb discapacitat.

11.1.- Visites.

Les CCAAA i ciutats autònomes podran permetre les visites a residents, i especialment en supòsits excepcionals en les residències de majors en casos com el final de la vida o l’alleujament de la descompensació neurocognitiva del resident.

Les visites s’adequaran a:
– Que es concerti prèviament.
– Es limitaran a una persona per resident.
– Durant la visita serà obligatori l’ús d’equips de protecció concordes amb el risc de contagi.
– El centre haurà de tenir procediments per a regular l’entrada i sortida de les visites per a evitar aglomeracions.
– S’haurà de respectar la distància de seguretat de 2 metres, la higiene de mans i altres mesures.
– No es podran realitzar en cas que hi hagi casos confirmats de COVID-19 o algun resident es trobi en període de quarantena o diagnosticat de COVID-19.

 

12.- Residències per a investigadors.

Es tracta de les instal·lacions d’allotjament, serveis hotelers i de restauració per a personal científic, tècnic i investigador.

S’aplicaran els criteris de l’Ordre SND/399/2020 relativa a la Fase 1.

Amb caràcter previ es procedirà a la neteja i desinfecció del centre i instal·lacions i s’establirà un sistema de treball a torns o un altre tipus d’adaptació de jornades.

 

13.- Hotels i Establiments Turístics.

13.1.- Obertura
– Els Serveis de restauració i Cafeteria podran obrir en les mateixes condicions que les terrasses (vinya. punt 9.2).
– Clients allotjats: servei de restauració i necessaris.
– S’hauran de respectar les distàncies de seguretat interpersonal i les mesures i instruccions sanitàries.
– L’ús de piscines i Spas, es podran usar amb les directrius que marqui l’establiment d’acord amb les normes de prevenció i higiene.
– L’ús de lavabos pels clients, visitants o usuaris, tindrà una ocupació màxima d’una persona, i haurà de procedir-se a la neteja i desinfecció un mínim sis vegades al dia.
– Les zones que no estiguin en ús hauran d’informar-se de l’accés restringit o clausurat
– S’ha de tenir en compte que segueix en vigor l’Ordre TMA/277/2020 i per consegüent l’Hotel o Allotjament pot ser utilitzat per necessitats sanitàries, entre altres.

13.2.- Zones Comunes

Es permet l’obertura de les zones comunes, sempre que:
– No se superi 1/3 del seu aforament.
– Es determini l’aforament dels espais, sense que es pugui superar 1/3.

13.3.- Mesures d’Higiene
– Cartells informatius en els idiomes habituals dels clients: Sobre condicions restrictives de l’ús de les instal·lacions i normes d’higiene en relació a la prevenció de contagis.
– Recepció i Consergeria: Separació de 2 metres entre clients i treballadors. En cas que no es pugui, s’utilitzaran els equips de protecció.

Marcar en el sòl els espais per a respectar les distàncies de 2 metres.
– Es desinfectaran els objectes després de la seva manipulació i es disposarà de gels hidroalcohòlics o desinfectants amb activitat virucida i autoritzats pel Ministeri de Sanitat.
– Prèvia obertura de les instal·lacions serà necessari realitzar una neteja de les instal·lacions, incloent zones de pas, de servei, habitacions, parcel·les i habitatges.

Es netejarà i desinfectarà cada 2 hores tots els objectes i superfícies de les zones de pas susceptibles de manipulades o contaminades (botoneres d’ascensors o màquines, passamans d’escales, tiradors de portes, timbres, aixetes de lavabos compartits.)
– Els espais tancats on es vagin a celebrar esdeveniments, activitats d’animació o gimnasos, hauran de ventilar-se 2 hores abans del seu ús.
– Les activitats d’animació, classes grupals tindran un aforament màxim de 20 persones i s’haurà de respectar la distància mínima amb l’entrenador/animador. En cas contrari hauran d’utilitzar-se màscares i preferiblement es realitzaran a l’exterior. S’evitarà intercanvi d’objectes.
– Després de cada ús dels objectes i material utilitzat en les activitats d’animació es desinfectaran amb gel hidroalcohòlic o desinfectant

13.4.- Mesures d’higiene i/o prevenció per als clients

S’haurà de garantir que el client estigui informat en tot moment sobre les condicions restrictives en l’ús de les instal·lacions, lliurant-l’hi en format escrit i idioma comprensible, tant abans de la confirmació de la reserva i durant la seva estada en l’allotjament.

Posar a la disposició dels clients dispensadors de gels hidroalcohòlics o desinfectants autoritzats i registrats pel Ministeri de Sanitat.

 

14.- Turisme actiu i de naturalesa.

14.1.- Condicions
– Grups de màxim 20 persones.
– Empreses de turisme actiu registrades a l’Administració competent
– No es podran realitzar en locals o establiments.
– Només podran romandre obertes, (disposar de gel hidroalcohòlic o sabó desinfectant) les zones de:
+ Recepció
+ Lavabos i vestuaris.
– L’ús de lavabos pels clients, visitants o usuaris, tindrà una ocupació màxima d’una persona, i haurà de procedir-se a la neteja i desinfecció un mínim sis vegades al dia.
– Es garantirà la distància interpersonal de 2 metres i en cas que no es pugui, es lliurarà l’equip de protecció necessari.
– L’equipament necessari per a desenvolupar o facilitar l’activitat es desinfectarà després de cada ús.

 

15.- Mesures per a la reobertura al públic de biblioteques

La reobertura de biblioteques, permetrà l’activitat de consulta sempre que no se superi 1/3 de l’aforament permès i quan s’abandoni el lloc de lectura, es netegi i desinfecti.

Es permet l’ús d’ordinadors i mitjans informàtics, que hauran de netejar-se després de cada ús. Es permetrà també, el préstecs interbibliotecari.

Romandran tancades les sales infantils i les col·leccions de lliure accés.

 

16.- Mesures per a la reobertura al públic de Sales d’Exposicions

Quant a les visites a sales d’exposicions s’estarà al que disposen els arts. 25 a 30 de l’Ordre SND/414/2020 complint amb les mesures d’higienes i aforament establerts.

 

17.- Visites a monuments i altres equipaments culturals.

No podran superar l’aforament de 1/3 i s’hauran d’instal·lar elements i barreres físiques en els accessos i llocs de control amb la informació pertinent, havent de mantenir-se la distància de 2 metres i evitant aglomeracions. (arts. 31 a 37 Ordre SND/414/2020)

 

18.- Obertura de Cinemes, Teatres, Auditoris i Espais similars.

S’establirà un aforament de 1/3 en atenció al pla d’autoprotecció de l’immoble o recinte i això serà objecte de control en les taquilles, que hauran de posar a la venda un màxim d’entrades.

La limitació d’aforament s’adaptarà en aquells recintes en què no pugui mantenir-se la distància de seguretat de 2 metres.

Si es tracta d’espais similars, en espais tancats no podrà superar-se un 1/3 del aforament o un màxim de 50 persones. A l’aire lliure no es podran superar les 400 persones i el públic haurà de romandre assegut guardant la distància de seguretat necessària.

S’haurà d’estar al que es disposa en l’art. 38 de l’Ordre SND/414/2020 i complir amb les mesures d’higiene.

 

19.- Obertura al públic dels locals i establiments en els quals es desenvolupin actes i espectacles culturals.

La condició és que no superin 1/3 de l’aforament autoritzat.

En llocs tancats, el màxim serà de 30 persones en total. Si són a l’aire lliure, l’aforament màxim serà de 200 persones.

S’hauran de complir els requisits d’higiene, salut i prevenció de la present ordre.

S’haurà de tenir especial cura en les entrades i sortides.

En les unitats territorials de l’Annex apartat 8 de l’Ordre SND/399/2020 l’aforament màxim serà de 20 persones en llocs tancats i 100 persones a l’aire lliure.

En les unitats territorials de l’Annex apartat 10 de l’Ordre SND/399/2020 l’aforament màxim serà de 30 persones en llocs tancats i a l’aire lliure.

En les unitats territorials de l’Annex apartat 13 de l’Ordre SND/399/2020 l’aforament màxim serà de 50 persones en llocs tancats i a l’aire lliure.

 

20.- Mesures en l’activitat esportiva.

20.1.- Lligues no professionals federades.

Es podran realitzar entrenaments de caràcter bàsic complint amb les mesures d’higiene i la federació esportiva haurà d’emetre la corresponent acreditació als esportistes, sent suficient la llicència esportiva.

20.2.- Entrenaments totals o pre – competició en lligues professionals.

Els clubs esportius professionals o Societats Anònimes Esportives podran realitzar els entrenaments amb les mesures de prevenció i higiene, optant pels entrenaments en concentració i s’intentarà que es desenvolupin per torns, intentant evitar el 50%.

Es permet l’ús de vestuaris i l’assistència dels àrbitres. Sense que puguin assistir els mitjans de comunicació. (Art. 40 Ordre SND/414/2020).

20.3.- La lliga professional.

Es podrà reprendre sempre que la situació sanitària ho permeti. Si bé serà a porta tancada i sense públic, no obstant això, es permetrà l’accés dels mitjans de comunicació per a la seva retransmissió.

En tot moment se seguiran les mesures d’higiene i protecció.

20.4.- Activitats esportives cobertes.

Són les instal·lacions, que es trobin, en un recinte obert o tancat, que s’estigui completament tancada i tingui sostre. A elles podrà accedir qualsevol persona, inclosos els esportistes d’alt nivell i rendiment, professionals federats, àrbitres o jutges i personal tècnic federat.

Serà necessari concertar hora i establir torns horaris.

Es podrà realitzar la pràctica esportiva individual o màxim 2 persones, sense contacte entre elles, però amb distància de seguretat de 2 metres. Es permet l’accés de l’entrenador si resulta necessari.

Es permetrà l’ús de vestuaris i se seguirà amb els criteri de neteja i higiene fixats per les autoritats sanitàries.

20.5.- Obertura de piscines.

Es tracta de piscines cobertes o a l’aire lliure. Podran accedir els esportistes federats (natació, triatló, salvament i socorrisme, pentatló modern i activitats subaqüàtiques).

Es requerirà cita prèvia i torns horaris.

Es permet l’accés individual o de màxim 2 persones sense contacte físic i amb les distàncies de seguretat.

Es respectarà el límit del 30% de capacitat d’aforament, tant per a l’accés com per a la pràctica de l’esport i es permet l’ús de vestuaris.

Es complirà amb les mesures de neteja i higiene.

 

21.- Piscines Recreatives i ús de Platges.

21.1.- Piscines recreatives.

Es permet l’accés a les piscines per qualsevol persona, si bé, l’aforament es limita al 30%, respectant en tot moment la distància de seguretat de 2 metres i en cas que no es pugui, es reduirà l’aforament.

Igualment s’haurà de concertar cita prèvia i s’organitzaran horaris per torns, fora dels quals no es permetrà estar en la instal·lació.

Amb caràcter previ s’haurà de procedir a la neteja i desinfecció de les instal·lacions, en especial atenció a vestuaris i espais tancats.

S’hauran de netejar i desinfectar els diferents equips i materials com gots, material auxiliar de classes, reixeta perimetral, farmaciola, taquilles, així com qualsevol altre en contacte amb els usuaris, que formi part de la instal·lació.

Les mesures d’higiene concretes s’estableixen en l’art. 45 Ordre SND 414/2020.

21.2.- Platges

S’haurà de senyalitzar o informar per megafonia de les mesures d’higiene i prevenció i establir una distribució especial per a mantenir la distància de seguretat de 2 metres, havent de quedar senyalitzat en el sòl.

S’haurà de complir amb les recomanacions i normes sanitàries.

Es permet les pràctiques d’esport, professional o d’esbarjo, individual sempre que no hi hagi contacte físic i havent de mantenir la distància de 2 metres.

 

22.- Congressos, Trobades, reunions de negoci i conferències.

Es procedirà a l’obertura de pavellons de congressos, sales conferències, sales multiusos i altres establiments i instal·lacions similars.

Es deurà complir amb la distància física de dos metres, sense superar en cap cas la xifra de 50 assistents. Si no es pot respectar la distància de seguretat s’haurà de disposar d’equips de protecció i assegurar el desenvolupament de l’activitat en condicions de seguretat i autoprotecció, juntament amb activitats de neteja i desinfecció.

 

23.- Control i vigilància de les mesures.

Seran realitzades pels serveis d’inspecció municipals, autonòmics o de policia especial, en l’àmbit de les seves competències. Corresponent la instrucció dels procediments sancionadors a les autoritats competents.

 

24.- Restricció a les accions comercials amb resultat d’aglomeracions.

Els establiments que les realitzin hauran d’assegurar que no es produeixin aglomeracions que impedeixin el manteniment de la distància de seguretat, el compliment dels límits d’aforament o que comprometin les mesures de seguretat i higiene de la Fase 2.

S’adoptaran mesures incloses el cessament immediat de les accions comercials o de promoció, si és necessari.

 

25.- Esportistes d’alt Rendiment

Podran realitzar entrenaments a l’aire lliure dins dels límits de la província i accedir als espais a l’aire lliure, com ara la mar, rius i embassaments, entre altres, podent utilitzar l’equipament necessari.

En tot moment s’haurà de respectar la mesura de distanciament social i higiene.

 

26.- Esportistes no Federats.

Podran entrenar de manera individual i a l’aire lliure, 2 vegades al dia i en la franja horària entre les 6.00 i les 10.00 hores i entre les 20.00 i les 23.00 hores, dins dels límits de la província i

Amb accés als espais a l’aire lliure, com ara la mar, rius i embassaments, entre altres, podent utilitzar l’equipament necessari.

Si en la pràctica esportiva participen animals, s’haurà de realitzar en el lloc on aquests es trobin i amb cita prèvia.

 

27.- Serveis Socials.

Les CCAA podran determinar la reobertura al públic dels centres i serveis on es prestin aquests serveis i prestacions, atesa la situació epidemiològica de cada centre o servei, i a la capacitat de resposta del sistema sanitari concernit, en els termes previstos en la Disp. Final II, cinc de l’Ordre SND 414/2020.

 

28.- Activitat Cinegètica i de Pesca esportiva i recreativa.

28.1.- Activitat Cinegètica.

Es permet sempre que es respecti la distància de seguretat de 2 metres i es compleixi amb les mesures de prevenció i higiene. Si hi ha més d’un caçat s’haurà de disposar d’un pla d’actuació sobre les mesures d’higiene i prevenció.

28.2.- Pesca esportiva i recreativa.

Es permet sempre que es respecti la distància de seguretat de 2 metres i es compleixi amb les mesures de prevenció i higiene.

28.3.- Mesures d’higiene concretes.
– Quan no sigui possible mantenir la distància de seguretat serà obligatori l’ús de màscara.
– No es compartiran utensilis de caça o pesca, ni utillatge de menjar o beguda.
– S’haurà de netejar i desinfectar el vestuari després del seu ús.
– S’hauran de netejar i desinfectar els utensilis de caça i pesca utilitzats.

 

En cas que vulguin consultar la present Ordre SND/414/2020 de 16 de maig, publicada en el BOE del dissabte 16 de maig de 2020, poden accedir a la mateixa a través del present link https://www.boe.es/boe/dias/2020/05/16/pdfs/BOE-A-2020-5088.pdf